Krakau dag 3

26 september 2017 - Krakau, Polen

vandaag moesten we al om 6.30 uur opstaan, omdat we naar Auschwitz gingen. we waren goed op tijd bij de plek aangekomen waar we op de bus moesten wachten, maar na een half uur wachten was de bus er nog steeds niet. de buschauffeur dacht dat hij op een andere plek moest komen, dus we waren bijna een uur later weg gegaan dan we gepland hadden.

we gingen eerst naar Auschwitz 1, dat was een kamp met stenen huizen, waar de mensen in slapten, overdag werkten ze in fabrieken. er was ook een kleine gaskamer waar de mensen vergast konden worden.

later gingen we naar Auschwitz 2, dit is het bekendste kamp. de mensen sliepen in houten kamers (een soort paardenstal) en kregen bijna geen voedsel. als de mensen op het kamp aankwamen werden ze gelijk gesplitst, alle kinderen met moeders werden gelijk naar de gaskamer gestuurd, samen met afgezwakte mannen en vrouwen.

na de terugreis hadden we veel vrije tijd. 's Avonds aten we in een joods restaurant.